زیبای ها ی ایران و جهان

دیدنی ها و زیبای های ایران و جهان

10 شهر زیبای جهان

فرانسیس بیکن ، نقاش بریتانیایی گفت: "زیبایی در چشمی است که به نظر می رسد". امیل زولا نویسنده افزود: زیبایی به وضعیت ذهن و لحظه زندگی بستگی دارد که در آن مدنظر است. معیارهایی تا حدودی ذهنی برای تعریف اینکه کدام شهرها زیبا هستند و کدام ها نیستند. برای جلوگیری از بحث و گفتگو ، بیشتر مسافران علاوه بر تجربه خود ، فاکتورهای دیگری همچون وسعت شهر ، معماری آن ، مناطق سرسبز ، میراث ، مجموعه تاریخی - هنری را نیز در نظر می گیرند و در صورت داشتن gastronomy غنی از خودشان. .
طبق این معیارها ، این 10 شهر زیبا در جهان برای ما خواهد بود.


1.- کیوتو ، ژاپن

به نظر می رسد زمان در کیوتو یخ زده است. این پایتخت باستانی ژاپن جذابیت های یک شهر کلاسیک را در هم می آمیزد ، جایی که ساکنان آن هنوز هم کیمونو را با محله های مدرن تر می پوشند. این یکی از معدود شهرهای ژاپنی است که در طول جنگ جهانی دوم بمباران نشده است ، بنابراین معماری و میراث آن تقریباً دست نخورده باقی مانده است.

کیوتو واقع در جزیره هونشو ، مرکز فرهنگی و فیلم ژاپن به حساب می آید. در اینجا می توانیم بیش از 1600 معبد بودایی ، 400 زیارتگاه شینتو ، ویلاهای امپراطوری باستان ، استودیوهای فیلم و بیش از 200 باغ را بخاطر تنوع فلور آن ، زیباترین در کشور بدانیم. دانشگاه وی همچنین یکی از مهمترین موارد در ژاپن است ، بنابراین محیط زیست کمبود ندارد.


2.-دوبرونیک ، کرواسی
 

این یکی از شهرهایی بود که بیشترین جنگ را با جنگ بالکان متحمل شد و باعث بمباران شدید آن شد. با وجود زخم ها ، این شهر اروپایی توانسته است زیبایی باستانی را که از آن مشخص است ، بازیابی کند. این شهر قدیمی که به دلیل اهمیتش در هنر و علوم به عنوان "مروارید دریای آدریاتیک" در نظر گرفته شده است ، در پشت دیوار قرار دارد.

در داخل آن ، ما یک شهر رنگی چشمی و فضای خاصی پیدا می کنیم که سنت را با هنر آمیخته است. خیابان های آن زمانی توسط شوالیه ها ، ماهیگیران ، غارتگران ، پادشاهان یا بازرگانان مورد ضرب و شتم قرار می گرفت. امروزه بسیاری از خانه های صنعتگران باستان به گالری ، کارگاه یا مغازه های کوچک تبدیل شده اند. زیبایی های این شهر الهام بخش سریال هایی مانند Game of Thrones است که در فصول مختلف خود از آن به عنوان یک مرحله استفاده کرده است. اما حتی بدون دخالت سینما ، این یکی از زیباترین شهرهای جهان است.


3.- سنت. پترزبورگ ، روسیه

روسیه وطن به اصطلاح ونیز شمالی است که به دلیل کانالهای خود و بیش از 300 پل ، کاخهای پرحرارت را که از امپراطوری تزار به ارث برده اند ، تپه می زند. معماری سن پترزبورگ را به یکی از زیباترین شهرهای تاریخ تبدیل کرده است. اما چیزهای بیشتری برای آن وجود دارد. این پایتخت سابق روسیه که خیابانها و میادینش برخی از خونین ترین صفحات تاریخ خود را در آن زندگی کرده است ، موزه ای در فضای باز است که در ماه های زمستان در اثر برف پنهان می شود. رنگهای واضح کلیساها ، کاخها و بناها به تنهایی درخشش می یابد.
موزه ارمیتاژ برخی از بهترین آثار هنری جهان را در خود جای داده است ، همچنین امکان بازدید از برخی از سالن های سلسله رومانوف را به بازدید کنندگان ارائه می دهد. شاداب ترین منطقه شهر ، جایی که زندگی چیزی غیر از استاتیک است ، نوسکی است: کانال جهانی ارتباطات سن پترزبورگ که مدرن ترین مکان های آن را متمرکز می کند.

4.-پراگ ، جمهوری چک

این مکان پریا یکی از زیباترین شهرهای اروپا است و نه تنها به خاطر معماری ، بلکه به دلیل حساسیت ویژه ای که به هنر دارد. این نوازندگان ، نویسندگان و فیلمسازان خارق العاده ای را تولید کرده است که وظیفه دارند به آن لمس غیرقانونی و خصوصیاتی که به آن می بخشد ، به این شهر ارائه دهند. از این جنبه ، در موارد متعددی با پاریس مقایسه شده است.
جو قرون وسطایی آن قادر است ما را به زمان دیگری منتقل کند. شهر قدیمی آن ، پل چارلز یا ساعت نجومی آن ، برخی از گنجینه هایی است که با استفاده از آنها این شهر تعداد فزاینده مسافرانی را که هر سال از آن بازدید می کنند لذت می برد.
بسته های تعطیلات پراگ

5- کیپ تاون ، آفریقای جنوبی

کیپ تاون یک مقصد اصلی در سفر شما به آفریقای جنوبی است که احتمالاً یکی از چند فرهنگی ترین شهرهای آفریقا است. و بهترین میراث اروپایی خود را با شخصیت آفریقایی خود ادغام کرده است. جذابیت اصلی آن انفجار رنگ خانه های زیبا است. مانند اطراف آن ، از طبیعت تقریباً باکره تشکیل شده است. ما می توانیم تپه های بزرگی و پوشش گیاهی فراوان و همچنین سواحل آب کریستالی با مستعمرات پنگوئن (شهر Simon) یا جزیره ای مهر و موم (Hout Bay) پیدا کنیم. بسیار نزدیک به شهر می توانید برخی از بهترین تاکستان های کشور نیز پیدا کنید.
تاریخ آن هنوز به یاد می آورد که کیپ تاون زادگاه بسیاری از رهبران جنبش ضد آپارتاید بود. در حقیقت ، در این شهر جایی بود که نلسون ماندلا سخنرانی را که نشانگر آغاز دوره جدیدی برای کشور بود ، تلاوت کرد.
بسته های تعطیلات کیپ تاون

6.-برگن ، نروژ

این شهر یکی از عکس های دیدنی نروژ و البته یکی از زیباترین شهرهای جهان است. بخش قدیمی آن ، Bryggen ، که زمانی توسط لیگ Hanséatica اشغال شده بود ، کارت پستال خانه های رنگارنگ است که ما از شهر می گیریم. در بین هفت تپه واقع شده است ، که بعضی از آنها مکانی هستند که ترول های محبوب آنها زندگی می کنند. همچنین دروازه نژادهای نروژی است. بنابراین جای تعجب ندارد که یکی از توقف های اساسی در نظر گرفتن این شگفتی طبیعت باشد.
موزه KODE برخی از بهترین آثار برجسته ترین نقاش خود را به نمایش می گذارد: ادوارد مونک. طعم بهتر آن را در بندر خواهیم یافت ، جایی که فروشندگان خیابانی مختلف برخی از تفریحات گوارشی کشور را به فروش می رسانند. ماهی قزل آلا و کدو خشک از ویژگی های بارز آنهاست.
تعطیلات به برگن

7.-استانبول ، ترکیه

در نیمه راه اروپا و آسیا ، استانبول نمونه ای از همزیستی سنت های باستان با مدرنیته غربی است. ابتدا آن را بیزانس و بعداً قسطنطنیه نامیدند. تاریخچه آن هنوز در قدیمی ترین نقطه شهر می تپد. در آنجا برخی از برجسته ترین ساختمانهای آن ، مانند مسجد آبی ، هاگیا سوفیا ، باسیلکا سیسترنا ، کاخ توپکاپی یا بازار بزرگ را پیدا می کنیم که قادر به بازگرداندن زمان ما هستند.
جهاني ترین منطقه آن در طرف دیگر بسفر واقع شده است ، جایی که فرهنگ و زندگی بسیار غربی تر شده است. استانبول بدون اینکه ذات ترکی خود را از دست بدهد ، خود را به روی جهان گشود. همچنین این تنها شهری است که با عبور از یک پل می توانیم قاره ها را تغییر دهیم.
بسته های تور استانبول

8- سانفرانسیسکو ، ایالات متحده

شهر دامنه ها یکی از زیباترین شهرهای ایالات متحده آمریکا به حساب می آید. مناطق باغ بزرگ آن ، پارک هایی که می توانید از شهر بزرگ جدا شوید و سواحل اطراف ساحل آن ، آن را به یکی از مکان های مورد علاقه مسافران تبدیل کرده است. گلدن گیت یکی از شناخته شده ترین نمادهای آمریکاست. میدان olamo ، جایی که می توانید بانوان نقاشی شده محبوب را پیدا کنید.
شخصیت بین المللی شهرها بازتاب مناسب خود را در همسایگی خود به دست می آورد. همه آنها چندفرهنگی و پر از زندگی هستند. همچنین شهری است که سرگرمی ، هنرهای نمایشی ، موسیقی و موزه های متنوع آن غالب است.

9.-ونیز ، ایتالیا

شهر کانالها از بیش از 100 جزیره کوچک تشکیل شده است که بیش از 400 پل به هم پیوسته اند. جذابیت اصلی آن در این واقعیت نهفته است که این شهر یک عابر پیاده است زیرا تنها ترافیک مجاز ، قایق هایی است که از کانال های آن عبور می کنند. به همین دلیل ونیز صاحب عنوان رمانتیک ترین و ویژه ترین شهرهای اروپا است. بسیاری از هنرمندان آثار خود را بر جای گذاشته اند. یک مدرسه نقاشی ونیزی در واقع وجود دارد و نمونه هایی از آن را می توان در بسیاری از موزه های جهان مشاهده کرد.
معماری رنسانس آن یکی از اصلی ترین نشانه های آن است ، همانطور که Plaza de San Marcos است. در آنجا برخی از کافه ها و رستوران های ایتالیایی که بیشتر مورد توجه گردشگران قرار دارند ، خواهید یافت. همچنین هسته مهمی برای موسیقی ایتالیایی بود. نه تنها ویوالدی در اینجا متولد شد ، بلکه یکی از معروف ترین Coliseums Opera در جهان نیز دارد.

10.-سان میگل دو آلنده ، مکزیک

این شهر مکزیک واقع در ایالت گواناجواتو یکی از آرام ترین مناطق مرکز این کشور است. و همچنین یکی از زیباترین شهرهای جهان است. گذشته استعماری آن ، در بسیاری از ساختمان های آن قابل مشاهده است ، با ذات مکزیکی آن همگام است. این امر در تعداد زیادی غذاخوری پراکنده در خیابانها ، بازارها ، گاسترومومی یا بسیاری از موزه های آن پدید آمده است. این نیز مهم بازی کرد
نقش در جنگ استقلال مکزیک ، به همین دلیل این شهر بخشی از مسیر میگوئل هیدالگو امروز است.

San Miguel de Allende زندگی فرهنگی و هنری شدید و همچنین مناطق وسیعی از فضای سبز و جنگلی در محیط اطراف خود دارد. چند دقیقه با مرکز تاریخی El Charco واقع است ، یک ذخیره طبیعی که شامل یک باغ گیاه شناسی و یک سیستم آب از دوران استعمار است.



[ بازدید : 114 ]

[ چهارشنبه 8 مرداد 1399 ] 13:25 ] [ مریم ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]