زیبای ها ی ایران و جهان

دیدنی ها و زیبای های ایران و جهان

12 جاده زیبا در جهان


از بزرگراه بزرگ آرژانتین ، روتا 40 ، تا پیچش و چرخش درایو ایتالیا سواحل ایتالیا ، دور شدن از زیباترین جاده های جهان اثبات می کند که سفر گاهی مهمتر از مقصد است.

پل بیکسبی در بزرگراه یک |

بزرگراه یک ، شهرستان مونتری ، کالیفرنیا


بزرگراه اول با قرار گرفتن در میان دیدنی ترین جاده های ایالات متحده ، بزرگراه اول تقریباً طول خط ساحلی کالیفرنیا - از نقطه شروع آن در جنوب لس آنجلس تا شهرستان مندوچینو در شمال - را پشت سر می گذارد ، اما شما زیباترین کشش آن را در منطقه مونتری مشاهده خواهید کرد. بزرگراه یک به جنوب از مونتری ، بزرگراه یک از میان پناهگاه ساحلی زیبای کارمل کنار دریا و به سمت ساحل ناهموار کالیفرنیا Big Sur عبور می کند و دارای صخره های باشکوه ، چوب های قرمز برجسته و پل معروف Bixby Creek - تنها یکی از قوس های نفس گیر شهر مونتری است. پل ها.


جاده اقیانوس اطلس ، نروژ


رویای علاقه مندان به رانندگی ، جاده اقیانوس اطلس نروژ تقریباً بیش از پنج مایل امتداد دارد و روستاهای Vevang و Kårvåg را از طریق یک مجمع الجزایر زیبا و مجموعه ای از پل های کم ارتفاع پیوند می دهد. این مسیر دیدنی و جذاب ، غالباً جزء بهترین سفرهای جاده ای جهان است. جاده اقیانوس اطلس نه درایو یکی از دراماتیک ترین و دریاهای مستعد طوفان نروژ و در میان پل هیجان انگیز Storseisundet - بلندترین هشت پل از جاده و یک شاهکار معماری منحنی است که هنگام مشاهده زاویه های خاصی ، به نظر می رسد که مستقیماً به دریا فرو می روند.

جاده اقیانوس اطلس ، نروژ


در فاصله 3،195 مایل حیرت انگیز ، روتا 4 نه تنها طولانی ترین بزرگراه آرژانتین (تقریباً طول آن را طی می کند) ، بلکه یکی از طولانی ترین جاده های جهان نیز است. از جنوبی ترین نقطه آن در Cabo Vírgenes ، Ruta 40 از میان دشتهای دورافتاده پاتاگونیا می گذرد ، که به سمت شمال می پیچد و با قله های باشکوه آند به سمت غرب می چرخد. این شهر قبل از رسیدن به بالاترین نقطه خود در Abra del Acay (یک هیجان انگیز 4،952 متر از سطح دریا) از دریاچه های بکر و شهرهای شلوغ عبور می کند و سرانجام در شهر مرزی La Quiaca به پایان می رسد - ویترین واقعی از منظره خیره کننده متنوع آرژانتین. .

روتا 40 ، آرژانتین

جاده میلفورد ، نیوزیلند



با شروع شهر در دریاچه Te Anau ، جاده میلفورد رانندگان را مستقیماً به یکی از زیباترین نقاط نیوزیلند - Sound Milford Island Island - هدایت می کند. درایو واقعاً حماسه ای که از کوه های خیره کننده آلپ جنوبی زلاند نو عبور می کند ، جاده میلفورد را می توان طی دو ساعت به پایان رساند. به رانندگان به خوبی توصیه می شود برای دیدن مناظر ، وقت اضافی را کنار بگذارند ، هر چند - از جمله دریاچه های زیبای آینه ، با بازتاب کامل کوه های ارل و رودخانه کلیدوا با آبشارهای چشمگیر خود - قبل از رسیدن به آرامش بکر Milford Sound.
جاده میلفورد ، نیوزیلند


بزرگراه کاراکورام ، سین کیانگ ، چین



بزرگراه کاراکورام در شمال غربی اسلام‌آباد در پاکستان و با پایان یافتن بیش از 800 مایل بعد از آن در شهر کاشگر ، در منطقه سین کیانگ چین ، بزرگراه کاراکورام در میان بلندترین جاده های آسفالت شده در جهان است. در طی 20 سال و با ارتفاعی در حدود 4،700 متر در بالاترین نقطه خود ساخته شد. این بزرگراه با پیمودن برخی از سخت ترین ، اما نفس گیرترین زمین روی کره زمین ، چشم انداز یخبندان کوه های Karakoram را به چین و در پی مسیری در مسیر باستانی جاده ابریشم عبور می کند.

بزرگراه کاراکورام ، پاکستان / چین


بارها و بارها بر روی صفحه نقره ای دیده می شود ، از Stagecoach غربی در سال 1939 گرفته تا فرقه کلاسیک Easy Rider ، مسیر 163 ایالات متحده بدون شک یکی از نمادین ترین جاده های آمریکا است. یک گذرگاه منظره آمریکایی که از طریق دره بنای تاریخی (Monument Valley) در حال مسافرت است ، اما کویر صخرهای سرخ و شکافهای باشکوه یوتا و کشور آراسونای آریزونا را قطع می کند ، با عبور از رودخانه سان خوان از طریق پل معلق قبل از پایان دادن به در شهر کوچک بلوف ، یک شهرک تاریخی واقع در میان. صخره های ماسه سنگی فوق العاده 300 فوت


مسیر 163 ایالات متحده ، AZ / UT ، ایالات متحده



Strada Statale 163 با حرکت در پیچ و تاب و گردش در میراث جهانی یونسکو در فهرست ایتالیا در فهرست ایتالیا ، Strada Statale 163 یکی از نفس گیرترین جاده ها در اروپا است. Strada Statale 163 از شهر دیدنی سالرنو و پیچیدن به سمت غرب در امتداد شبه جزیره سورنتو ، یک درایو daredevil است که توسط صخره های بلند در یک طرف و آبی زیبای دریای مدیترانه به طرف دیگر سرچشمه گرفته است. سفر به امتداد جاده ساحلی جاده باعث می شود رانندگان از دهکده های زیبا و پاستلی رنگی چشمگیر در میان صخره ها ، مانند آمالفی و پوزیتانو استفاده کنند.
Strada Statale 163، Am

ساحل alfi ، ایتالیا

Tianmen Mountain Road به طرز چشمگیری مار خود را از سمت کوه Tianmenshan چین بالا می برد و اگرچه در کل زیر شش مایل اندازه گیری می کند ، اما در آن فاصله کوتاه 1100 متر نفس گیر می کند. این جاده که اغلب به "خیابان پیوند بهشت" خوانده می شود ، به جاده Cave Tianmen (یا "دروازه به بهشت") منتهی می شود - طاق سنگی طبیعی که با صعود 999 پله به کوه دسترسی دارد. با استفاده از اتوبوس قابل حمل ، خم های موهای 99 جاده Tianmen Mountain آن را به یکی از خطرناک ترین جاده های جهان تبدیل کرده است. هرچند گزینه ای برای دیدن جاده از کابین نیز وجود دارد - سفر به همان اندازه نفس گیر یک هزار و 279 متر بالای دره را به حالت تعلیق درآورد.


جاده کوهستان تیانمن ، چین


جاده رانندگان اقیانوس بزرگ با طی کردن رانندگان در یکی از زیباترین مناطق ساحلی استرالیا ، بیش از 150 مایل امتداد دارد از شهر Torquay در شرق تا بیرون از Warrnambool در غرب. این جاده توسط سربازان استرالیایی ساخته شده و در سال 1932 به پایان رسید ، ادای احترام به سربازان و زنان جنگ جهانی اول منطقه است و اخیراً به فهرست میراث ملی استرالیا اضافه شده است. رانندگی در تمام طول آن باعث می شود تا جاده های موقت جاده ای از جاده های دیدنی مانند پارک ملی بزرگ اوتوی ، با آبشارهای باشکوه و پشته های سنگ آهک برجسته معروف به دوازده رسول شناخته شود.


جاده اقیانوس بزرگ ، استرالیا


Chapman's Peak Drive یک مسیر پنج و نیم مایل است که در کنار نام کوه آن قرار دارد و یکی از دیدنی ترین ساحل های آفریقای جنوبی را در بر می گیرد. . Chapman's Peak Drive با 114 منحنی ، هم جبهه کوهستانی و هم آبشارهای آن در زیر اقیانوس اطلس ، یک مسیر ناخنک زنی است که در هر حال تعدادی از نقاط پیک نیک و نقاط دیدنی نهنگ را امتحان می کند که باعث آرامش از روی مو می شود. .


به عنوان یکی از تفریحات دیدنی سرویس پارک ملی ، Blue Ridge Parkway نام مستعار خود را به عنوان "درایو مورد علاقه آمریکا" بدست آورده است. این پارکوما چشم انداز زیبایی با شکوه دارد ، از حاشیه پارک های بزرگ دود بزرگ در کارولینای شمالی تا بیرون. پارک ملی شنانداهای ویرجینیا. Blue Ridge Parkway با کشش 469 مایل در میان کوه های ناهموار و چمنزارهای کوهستانی Appalachian ، با عبور از شهرهای کوهستانی کوچک و چشم اندازهای دیدنی که دارای چشم اندازهای پانوراما از مناظر خیره کننده است ، می گذرد.
Blue Ridge Parkway ، NC / VA ، ایالات متحده


مسیر 1 ، ایسلند


مسیر 1 ایسلند یک جاده حلقه ای است که در حاشیه کشور جزیره حرکت می کند و رانندگان را در برخی از چشمگیرترین مناظر جهان سوار می کند. مسیر 1 با حرکت به سمت شرق از پایتخت جهان وطن ایسلند ، ریکیاویک ، مسیر 1 رانندگان را به یک تور جادویی از کشور سوق می دهد ، با عبور از فیورهای خیره کننده ، کوه ها ، دهکده های کوچک ماهیگیری ، و گوزن های وحشی در حال گردش است. دیدنی های دیدنی بسیار زیاد است ، اما چند مورد ذکر شده در مورد ارزشمند سطل شامل آبشار خیره کننده Seljalandsfoss ، دریاچه زیبای ماتان و چشمه های آب گرم آن ، و تالاب یخبندان Jökulsárlón است.
مسیر 1 ، ایسلند

[ بازدید : 131 ]

[ پنجشنبه 16 مرداد 1399 ] 1:42 ] [ مریم ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]