زیبای ها ی ایران و جهان

دیدنی ها و زیبای های ایران و جهان

9 تصویر که ثابت می کند بلغارستان زیباترین کشور جهان است!

با سواحل وحشی ، دریاچه های عمیق و دهکده های عاشقانه ، جای تعجب نیست که ما یکی از زیباترین کشورها در جهان هستیم

با توجه به کیفیت زندگی و زیبایی مکانها. در حقیقت ، بعضی از مناطق بلغارستان برای واقعی بودن خیلی زیبا هستند.

بلغارستان ، شما بسیار شگفت انگیز هستید ... قانع نشده؟ این اثبات این است: 20 از بهترین تصاویر ما در 12 ماه گذشته ضبط کرده ایم. این یک انتخاب دشوار است ، اما این برندگان ما هستند:

همچنین ببینید : 3جاذبه برتر گردشگری در استرالیا


1- قلعه راوادینوو

سبک قلعه پری ، مسحور کننده است. این راز تأثیر جادویی آن است - رویایی برای ساختن قلعه ای که فقط در افسانه های ساخته شده موجود است. این بنا به طور کامل از 20 000 تن سنگ ساخته شده است ، به طور خاص از روده کوهستان Strandzha استخراج شده است. این سنگ مرمر (سنگ آهک دگرگون شده) است ، که در همه جا استفاده می شود - در حصار ، دریاچه مصنوعی ، دیوارها و برجها ، نمازخانه و انبار.


2. جزیره سنت آناستازیا

اولین حضور انسان در این جزیره در دوره اواخر دوران باستان (قرن IV - VI) مشهود است. اثبات این ماده سرامیکی فراوان است که در تحقیقات زیر آب انجام شده در سال 1973 یافت شده است.


در دهه گذشته قرن 17 هجدهم ، جزیره سنت آناستازیا برای اولین بار توسط نقشه بردار هلندی ، نیکولا ویتسن ، روی نقشه دریای سیاه مشخص شده است.

3. Sinemorets و رودخانه Veleka


Sinemorets یک قطعه کوچک از بهشت ​​است که در همان جنوب شرقی ساحل Bulgariam Sea Sea واقع شده است.

هنگامی که وارد دهکده می شوید با زیبایی های طبیعی بی نظیری که در چنین قطعه کوچکی از زمین متمرکز شده است ، مسحور می شوید.

Sinemorets دو سواحل باشکوه با آب شفاف و جنگلهای بی پایان درخت را در کنار رودخانه ولاکا ارائه می دهد که یک رودخانه فوق طبیعی است.


4. جنگل سنگی ، وارنا

Pobiti Kamani ، همچنین با عنوان The Desert Desert شناخته می شود ، پدیده سنگی بیابانی است که در شمال غربی استان وارنا در مرز بلغارستان واقع شده است. این تنها کویر در بلغارستان و معدود معدودی است که در اروپا یافت می شود. این کویر از تپه های شنی و چندین گروه از سازندهای سنگ طبیعی در مساحت 13 کیلومتر مربع تشکیل شده است. سازندها عمدتا ستونهای سنگی بین 5 تا 7 متر ارتفاع و از ضخامت 0.3 تا 3 متر هستند. ستون ها پایه های محکم ندارند بلکه در عوض توخالی و پر از ماسه هستند و به نظر می رسد که در شن های اطراف گیر کرده اند که این پدیده را به خود می دهد. طوفان های ماسه ای و پیچ و تاب های شن نیز به طور معمول در این منطقه بیابانی بلغارستان رخ می دهد.

5- روستای بوزنتسی

روستای بوزنتسی در جاده گابروو به ولکو تارنوو ، تنها 28 کیلومتری درانیوو و 15 کیلومتری گابروو واقع شده است.

این دهکده یک معماری و بنای تاریخی قوم نگاری است که نشانگر معماری معماری احیای بلغارستان است.

خانه های قدیمی بوزنتسی در قرن 18 و 19 ساخته شده اند اما هنوز هم جلوه باستانی خود را حفظ می کنند و آثار باستانی معماری و قوم نگاری با ارزش دوره رنسانس بلغارستان را تشکیل می دهند.

6. بنای یادبود مریم مقدس ، هاسکوو

بالاترین مجسمه جهان مریم مقدس با شیرخوار برای احترام ، عشق و قدردانی مردم به مادر خدا ساخته شد. این بنای یادبود در سال 2003 توسط یک آیین سنتی تقدیس آب توسط اسقف اعظم ارسنی در سال 2003 افتتاح شد. در سال 2005 این کتاب در فهرست رکوردهای جهانی گینس قرار گرفت و از سال 2009 نیز وارد لیست صد دیدنی های گردشگری ملی بلغارستان شد.


7. روستای گلا در کوه رودپا

دهکده گلا در کوههای مرکزی رودپه در فاصله تقریبی 1500 متر از سطح دریا درست در پای چشمگیرترین قله کوههای رودپا قرار دارد - گراند پرلیک (2191 متر) ، اورفئوس (2188 متر) و تورلیتا (1825 متر) ) این دهکده کوچک بیش از 3300 سال قدمت دارد و یکی از مهد تمدن اروپا به حساب می آید. در اوایل دوران باستان ، گلا توسط ثروتمندترین اعضای قبیله تراکیایی بسی سکونت داشت.

8- رودخانه آردا

نام قدیمی رودخانه آرپسوس است. این یک شاخه مناسب رودخانه Maritsa است. رودخانه آردا بزرگترین رودخانه رودپس است. سرچشمه آن از چشمه ارداباشی است که در فاصله 1 کیلومتری از مرز مرزی قله اردینو واقع شده است. طول این رودخانه 272 کیلومتر طول دارد. پس از احداث آبشار آردا - سدهای کاردعلی ، استودن کلادنتز و ایوایلووودگراد ، سطح آب رودخانه بسیار تحت تأثیر سیستم نیروگاه های برق آبی ساخته شده بر روی سدها است.


9. پارک ملی ریلا

پارک ملی ریلا ، بزرگترین پارک ملی بلغارستان ، در حدود 100 کیلومتر واقع شده است. جنوب صوفیه ، در مناطق مرکزی و مرتفع کوههای ریلا. این پارک شامل گونه ها و جوامع حیات وحش نادر و در معرض خطر ، اکوسیستم های تنظیم کننده تنوع زیستی و همچنین مکانهای تاریخی با اهمیت فرهنگی و علمی جهانی است. برخی از بزرگترین رودخانه های شبه جزیره بالکان از اینجا سرچشمه می گیرند. نام ریلا مشتق شده است


برچسب ها: بلغارستان ,

[ بازدید : 127 ]

[ يکشنبه 5 مرداد 1399 ] 18:04 ] [ مریم ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]