زیبای ها ی ایران و جهان

دیدنی ها و زیبای های ایران و جهان

10 شهر زیبا در ترکیه

ترکیه و شهرهای زیبای آن : پر از زیبایی های طبیعی خیره کننده ، از سواحل آرام تا کوه های دراماتیک و مجموعه ای از معماری به خوبی حفظ شده ، ترکیه یکی از خارق العاده ترین کشورهایی است که می توانید از آن دیدن کنید. در اینجا 10 شهر و شهر غیرقابل قبول کشور را ذکر می کنیم.

آماسیا

شهر کوچک آماسیا واقع در شمال ترکیه ، به طرز چشمگیری در یک دره باریک در سواحل رودخانه ییشیلاورماک ، در برابر پس زمینه کوه های سنگی واقع شده است. گفته می شود Amasya مکانی است که در آن یکی از معروف ترین داستان های فولکلور ترکیه، فرهت و شیرین برگزار می شود. طبق افسانه، فرهات عاشق شیرین ، یک شاهزاده خانم زیبا بود و تونل هایی را در زیر کوه حفر می کرد تا آب را به کاخ پدرش بیاورد تا بتواند به نفع او جلب شود. حتی امروز ، چشم انداز خیره کننده شهر کاملاً متناسب با داستان عاشقانه است. در بالای شهر چند مقبره بریده شده به صورت صخره قرار دارد ، در حالی که خود این شهر پر از خانه های زیبا به سبک عثمانی و پل های عتیقه است.

بوزکادا

بوزکادا با یک جواهر کوچک از جزیره ای در دریای اژه ، موفق به فرار از مدرن شدن ترکیه شد و هنوز هم بیشتر معماری و بناهای اصلی خود را حفظ می کند. این شهر دارای یک قلعه زیبا با قدمت قرن 15 می باشد.

این قلعه که بر روی ویرانه های چندین کاخ سابق ساخته شده است ، بر افق جزیره حاکم است و به شهر کوچک ساحلی زیبایی دل می بخشد. این جزیره همچنین از زیبایی طبیعی زیادی برخوردار است ، از سواحل نرم و شنی گرفته تا تپه هایی که به آرامی در حال چرخش هستند و در بالای دریا آبی روشن بالا می روند. بوزکاادا با داشتن خیابان های پر پیچ و خم های جذاب و کافه های ساحلی سنتی ، جزیره کاملی مناسب مدیترانه ای است.


اکسپدیشن های کنجکاو / فلیکر


شهر Göreme در منطقه کادادوکیا واقع شده است ، منطقه ای که به دلیل سازندهای سنگی خارق العاده اش مشهور است ، با صدها سنگ شگفت انگیز "دودکش پری" از سطح زمین بالا می رود و با دهکده ها و خانه ها تلاقی می کند. آنچه سازنده ها را خاص می کند کاربردهای فوق العاده ای است که در طی قرن ها توسط افراد محلی ایجاد شده است. کلیساها ، خانه ها و شهرهای زیرزمینی با زیبایی تزئین شده منطقه را پر می کنند ، و Göreme برخی از باشکوه ترین بناها را در مجموعه ای از کلیساها و صومعه ها بنام موزه هوای آزاد Göreme قرار می دهد. Göreme همچنین به دلیل سوار شدن در هوا با بادکنک باورنکردنی مشهور است ، و ده ها بالون هوای گرم اغلب آسمان را پر می کنند تا از دیدنی های چشم انداز به توریست ها ببخشند.

استانبول

بزرگترین و مشهورترین شهر این کشور ، استانبول محل زندگی برخی از زیباترین ساختمان ها و مناظر در کل ترکیه است. این شهر در تنگه بین دریای مرمره و دریای سیاه قرار دارد و تضاد زیبایی بین آبهای آرام آبی و شهر شلوغ ایجاد می کند. استانبول به عنوان نقطه‌ای شناخته شده است که شرق از نظر جغرافیایی و فرهنگی با تعداد بیشماری از کلیساهای زیبا ، مساجد و کاخ هایی که به تاریخ متنوع و جذاب این شهر ادای احترام می کنند ، شناخته می شود. هنر و معماری این شهر با ایمان حفظ شده است ، و آن را به یکی از بهترین مکان ها برای تجربه بقایای بیزانس و عثمانی در کنار هم تبدیل می کند.

کاش

یک روستای جذاب و بدون ماهیگیری که در پای تپه های سرسبز درست در سواحل دریای مدیترانه واقع شده است ، به یک مقصد توریستی بسیار محبوب تبدیل شده است. این عمدتاً به دلیل زیبایی طبیعی آن ، بقایای تاریخی و خیابان های خوب و همچنین فرصت های غواصی فراوان حفظ شده است. ویرانه های باستانی Antiphellos در کوچه های کوچک ، خانه های سنتی و کافه های اوقات اخیر تلاقی دارد ، در حالی که سواحل آرام و سنگریزه ای با وجود محبوبیت آنها همچنان روشن و بدون استفاده باقی مانده است. بخش اعظمی از زیبایی های کاز در زیر سطح قرار دارد ، با این وجود مجموعه ای از حیوانات ، لاک پشت ها و موجودات دریایی حیرت انگیز برای کشف در سفرهای غواصی و همچنین مکان های خراب کننده جذاب در کف دریا کشف شده است.

ماردین

واقع در جنوب شرقی آناتولی ، یکی از دیدنی ترین شهرهای ترکیه است. کل این شهر به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است و بخاطر ساختمانهای بیشمار تاریخی که از کنار تپه آبشار دارند ، بسیار چشمگیر است. در بالای تپه ارگ ​​قرار دارد: قلعه قدیمی که به منطقه نظامی تبدیل شده و با وجود دسترسی غیرقابل دسترسی برای گردشگران ، هنوز هوایی چشمگیر و متمایز به شهر می بخشد. این شهر همچنین دارای مساجد و کلیساهای خیره‌کننده است. در میان آنها مسجدی بزرگ ساخته شده در قرن دوازدهم است که مناره باران آن در بالای خیابانهای پر پیچ و خم شهر صعود می کند. همچنین صومعه دیروز-زعفران ، یکی از قدیمی ترین صومعه های جهان وجود دارد.

صفرانبلو

یا شهر (polis) ، به عنوان شهر در ابتدا یکی از مراکز بزرگ در حال رشد و تجارت برای ادویه های گرانبها بود. امروزه این شهر بیشتر به خاطر اماکن تاریخی فوق العاده و خانه های خوب و مرتفع شناخته شده است. این شهر دارای بیش از 1000 اثر تاریخی ثبت شده از جمله مقبره ها ، حمام های ترکی و چندین مسجد قرن 17 است. Safranbolu همچنین برای خانه های سنتی به سبک عثمانی قابل توجه است که بلافاصله با نمای های بلند ، پهن ، نیمه برجسته آنها ، پنجره های بسته و شیشه های تزئینی جذاب قابل تشخیص است. اینها همچنان برخی از بهترین نمونه های حفظ شده از معماری عثمانی در کشور هستند.


Sanliurfa

در دوران بین النهرین به عنوان شهر ادسا شناخته شده است و در طول مسیرهای اصلی تجارت بین اروپا ، آسیا و آفریقا واقع شده است. این شاهد بوده است که بیشتر جنبش ها و مشاغل مهم تاریخی در تاریخ ترکیه ، از جمله مصریان ، یونانی ها ، رومی ها و اسکندر بزرگ. همچنین گفته می شود Sanliurfa زادگاه پیامبر ابراهیم است که طبق سنت یهود و اسلامی توسط پادشاه نمرود تقریبا زنده زنده سوزانده شده بود ، فقط برای این که خدا آتش را به آب تبدیل کند. گفته می شود که این سایت افسانه ای در حیاط مسجد هلیل الرحمان واقع شده است. یک استخر آرام با دیوارهای زیبا حک شده و مناره مسجد احاطه شده است.

Side


با وجود ویرانه های ویرانگر رومی و هلنیستی ، Side شهری نیست که بخاطر مشکلات تاریخ از دست برود. آمفی تئاتر اصلی رومی هنوز درست در مرکز شهر واقع شده است و برخلاف خانه های مدرن ، کافه ها و شلوغی زندگی روزمره است. در همین نزدیکی سواحل دریا ، ویرانه های چشمگیر معبد آپولو ، که هر روز در شکوه قرمز قرمز غروب خورشید شکوه تر می شوند ، قرار دارد. ساید همچنین به دلیل زیبایی طبیعی مشهور است. این شهر در یک شبه جزیره کوچک به سختی یک کیلومتری واقع شده است ، این شهر با دو طرف شن و ماسه طلایی و آبهای شفاف مدیترانه از دو طرف هم مرز است.

Sanliurfa


دهکده کوچک اوزونگول در حاشیه دریاچه ای زیبا با همان نام در انتهای یک دره سرسبز و سبز در نزدیکی شهر ترابزون واقع شده است. این منظره شگفت آور و شبیه به افسانه است ، که از تصویر معمولی ترکیه به عنوان یک کشور صرفاً مدیترانه ای ساحلی فاصله گرفته است. ویستا فوق العاده تقریباً سوئیسی با خانه های سنتی ترکیه و مناره های برجسته مسجد تضاد دارد و اوزونگول را به مکانی زیبا برای بازدید تبدیل می کند. این روستا و دره به ویژه ارزش دیدن اوایل صبح را دارند ، هنگامی که یک غبار نرم روی محیط اطراف فرود می آید و منظره ای فراموش نشدنی و اثیری را ایجاد می کند.

[ بازدید : 127 ]

[ جمعه 3 مرداد 1399 ] 2:46 ] [ مریم ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]